arrow-left

Svi članci

Izlazni intervju: Alat za razvoj zaposlenika i organizacije

Objavljeno
24.01.2025

Zaposlenik Vam je najavio odlazak iz tvrtke - što sada? Vrijeme je za izlazni intervju. U nastavku objave pročitajte zašto je ova praksa važna za organizaciju, ali i za zaposlenike.

Što je Izlazni Intervju?

Kada zaposlenik odluči napustiti tvrtku, pozornost se obično usmjerava na pronalazak nove osobe koja će popuniti praznu poziciju. No, postoji jedan važan korak koji mnoge tvrtke zanemaruju – exit ili izlazni intervju.

Izlazni intervju je razgovor između zaposlenika koji je odlučio napustiti tvrtku i nadležne osobe o razlozima napuštanja pozicije. Glavni cilj izlaznog intervjua je iz prve ruke prikupiti informacije o tome kakva su bila iskustva rada u našoj organizaciji, ali i procijeniti učinkovitost praksi i programa koje vodi HR odjel u tvrtki.

Iako ponekad tretiran kao formalnost, izlazni intervju je vrlo vrijedan proces za obje strane – za tvrtku koja želi unaprijediti svoje poslovanje, ali i za osobu koja se priprema za sljedeći korak u svojoj karijeri.

 

Kako Izlazni Intervju pomaže tvrtkama?

Rano uočavanje problema

Izlazni intervju prilika je da potencijalne probleme uočimo dovoljno rano. Čak i ako nisu očita nama, svakodnevna nezadovoljstva naših zaposlenika kad-tad će rezultirati visokom stopom odlazaka ili kratkim zadržavanjem na ključnim pozicijama.

Provođenje izlaznih intervjua prilika je da uočimo izazove poput loših radnih uvjeta, nedostatka prilika za razvoj karijere, neučinkovitih menadžerskih stilova ili narušenih timskih odnosa.

Prepoznavanje ovih izazova dovoljno rano može pomoći menadžmentu da poduzme odgovarajuće mjere za zadržavanje talenata i jačanje morala zaposlenika. Sve od navedenog znači i dugoročni poslovni uspjeh za organizaciju.

Izgradnja kulture otvorenosti i povjerenja

Redovito održavanje izlaznih intervjua i njihovo shvaćanje kao konstruktivnog načina prikupljanja informacija signalizira zaposlenicima da mogu otvoreno izraziti svoje stavove i da je njihovo mišljenje bitno. Rezultat ove prakse je izgradnja kulture otvorenosti i povjerenja. U ovakvim organizacijama zaposlenici se osjećaju sigurno podijeliti svoja mišljenja i prijedloge, a potiče se i proaktivnost.

Dodatno, kroz ovu praksu moguće je smanjiti negativnu percepciju odlaska, jer zaposlenici shvaćaju da njihov odlazak neće biti doživljen kao gubitak, već kao prilika za unaprjeđenje organizacije. Kroz otvorenu komunikaciju u ovom osjetljivom razdoblju promjena, prekid suradnje postaje prilika za očuvanje dobrih odnosa i jačanje poslovne mreže.

Stvaranje strategije zadržavanja zaposlenika

Mnoge tvrtke koriste izlazni intervju kao alat za razvijanje strategija za zadržavanje zaposlenika. Ako se iz intervjua može zaključiti da su odlazak zaposlenika uzrokovali nedostatak motivacije, nesigurnost u vezi s napredovanjem ili loš odnos s menadžerom, tvrtka može poduzeti konkretne korake kako bi unaprijedila te aspekte. Zato je ključno da se ovaj proces ne odvija kao formalnost nego kao stvarni način prikupljanja važnih informacija.

Na temelju rezultata izlaznih intervjua, tvrtka može unaprijediti svoje politike, poput programa profesionalnog razvoja, fleksibilnih radnih uvjeta ili strategija prepoznavanja zaposlenika koji su nesretni. To može pomoći u smanjenju napuštanja pozicija i povećati zadovoljstvo trenutačno zaposlenih.

Provodite izlazni intervju? Evo nekoliko pitanja koja morate postaviti:

  • Koji elementi zaposlenja su bili zadovoljavajući?
  • Kako bi opisali radnu atmosferu u tvrtki?
  • Kakva je komunikacija s nadređenima?
  • Što im se nije svidjelo?
  • Glavna područja za poboljšanje?
  • Koliko dugo je osoba razmišljala o odlasku?
  • Što ih je potaknulo na donošenje odluke o odlasku?
  • Pod kojim uvjetima bi se osoba vratila u vašu tvrtku?

Kako izlazni intervju pomaže zaposlenicima

Olakšavanje teškog razdoblja odlaska

Izlazni intervju zaposleniku na izlasku daje priliku da se oprosti na zdrav i profesionalan način. Odlazak iz tvrtke može biti emotivan, a intervju nudi zaposleniku mogućnost da izrazi svoje stavove, razjasni bilo kakve nesuglasice i ostavi dobar dojam na poslodavca. Ovaj proces može pomoći zaposleniku da se osjeća cijenjeno, bez obzira na razlog odlaska.

Povratne Informacije za osobni razvoj

Ako je odrađen profesionalno i konstruktivno, ovaj razgovor može poslužiti zaposlenicima da na izlazu dobiju vrijedne povratne informacije ključne za daljnji profesionalni razvoj. Kao što je slučaj i za organizaciju, ovo je prilika i za zaposlenika da prepozna svoje snage i područja koja može poboljšati u budućnosti.

Održavanje dobre reputacije i odnosa

Promjena posla je stresno razdoblje bez obzira na okolnosti koje su do nje dovele. Neovisno o razlozima odlaska, izlazni intervju može pomoći zaposleniku da napusti tvrtku u najboljem mogućem svjetlu.

 

Na kraju…

Održavanje profesionalnosti s obje strane je ključno. Svijet je zbilja postao selo, a tržište rada sada je više nego ikad povezano i isprepleteno. Nikada se ne zna kada će nas put ponovno spojiti s nekadašnjim kolegama ili poslodavcima.

Autor: Snježana Šimić

 

 

Kontaktirajte nas

Ostavite nam svoje podatke kako bismo vas u što kraćem periodu mogli kontaktirati.

Naš kontakt

Pročitajte također