arrow-left

Svi članci

Kako napisati dobar životopis?

Objavljeno
11.09.2024

Pisanje životopisa prije prijave za posao može biti izazovno i stresno. No, što ako Vam kažemo da taj proces može biti lakši uz samo nekoliko savjeta?

Što sve treba sadržavati dobar CV? 

Životopis služi kako bi se predstavili poslodavcu i ostavili što bolji prvi utisak na njega. Zato je vrlo važno napisati u njemu sve ono najbitnije što biste voljeli da poslodavac zna o vama. Ono što definitivno ne biste trebali izostaviti su: 

Svoje osnovne informacije

Ova rubrika podrazumijeva informacije poput Vašeg imena i prezimena, broj mobitela ili e-mail informacije putem kojih Vas se može kontaktirati, lokacija (grad, država u kojoj živite) i LinkedIn profil ako ga imate.  

Tko sam ja? 

Uz svoje osnovne informacije možete ostaviti prostor za kratki odlomak o sebi. U dvije, tri rečenice opišite tko ste vi i kako možete doprinijeti u organizaciji. 

Obrazovanje 

Sljedeće što se mora pronaći na početku Vašeg životopisa je dosadašnje obrazovanje. U ovom dijelu važno je držati se kronološkog poretka od posljednjeg stupnja obrazovanja prema prvom (na primjer – prvo fakultet pa onda srednja). 

Primjer pisanja obrazovanja: 

Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (Naziv obrazovne institucije)
Rujan 2005 –  Lipanj 2010 (Period pohađanja)
Magistar financija (Stupanj obrazovanja / Titula)

Kako napisati kvalitetan cv?

Radno iskustvo 

Zamislite ovo kao najvažniji “odjel” u svom životopisu, o njemu često ovisi Vaša “prodaja”. Uvidi li poslodavac da imate iskustva u radu za poziciju koju traži ili da ste ostvarivali odlične rezultate na svom prijašnjem poslu – već ste uz životopis prošli pola puta do novog posla 😊. Baš kao i za stupanj obrazovanja tako vrijedi i za radno iskustvo. Pišemo ga od posljednjeg posla koji smo radili prema onom prvom. Poslodavce najviše zanima koji je bio vaš posljednji posao i koje su bile vaše odgovornosti na njemu. Slobodno dodajte kratki opis o prijašnjim poslovima u svoj životopis.

Primjer pisanja radnog iskustva:  

XY (Naziv poduzeća)
Brand Manager (Vaša pozicija na kojoj ste radili)
Veljača 2019 – Srpanj 2024 (Period rada)

Razvio sam i lansirao novu liniju proizvoda, što je rezultiralo rastom prodaje u toj kategoriji za 15% u prvoj godini. 
Upravljanje timom od 10 zaposlenika  (Kratak opis odgovornosti i postignuća)

 

Vještine i karakteristike 

Nemojte izostaviti naglasiti svoje vještine i karakteristike kad se predstavljate poslodavcu. Ipak, važno je da u njima ne pretjerate i da budete iskreni – lako se može provjeriti jeste li zaista timski igrač i znate li upravljati svojim vremenom😉. No ako imate veliko zanimanje za otkrivanje novih digitalnih rješenja, uživate u komunikaciji s ljudima ili držite računovodstvene programe u malom prstu – pohvalite se slobodno😊 

Ako niste sigurni što staviti u ovaj odjeljak, donosimo Vam nekoliko ideja, a vi odlučite koje su relevantne za Vas: 

Meke vještine važne su gotovo svakom poslodavcu, a neke od najpoželjnijih su: komunikacijske vještine, vještine vodstva, rješavanje problema, rad u timu, kvalitetne organizacijske vještine, mogućnost prilagođavanje situaciji i promjenama, kreativnost i samokritičnost. Obogatite svoj životopis s onima koje Vas opisuju. 

 

Iako su meke vještine ono što Vas izdvaja iz velikog broja kandidata važne su i tehničke vještine vezane uz poziciju za koju se prijavljujete. Na primjer: digitalni marketing vjerojatno će podrazumijevati vještine poput SEO, SEM, e-mail marketinga i Google Adsa, dok će programiranje podrazumijevati znanje Pythona, JavaScripta ili HTML-a.

Jezične vještine: S obzirom da se poznavanje engleskog jezika uz materinji često podrazumijeva, nemojte se zaboraviti pohvaliti nekim novim jezikom pa makar ako ste još početnici – pokažite svoju proaktivnost 😊. U međunarodnim kompanijama ovo može biti velika prednost, a tako ćete i pokazati želju za učenjem novih stvari.  

Možete se pohvaliti i društvenim vještinama poput javnog govora/prezentiranja, pregovaračkih vještina ili sposobnošću održavanja dobrih odnosa s klijentima ili kupcima. Vještine poput multitaskinga, delegiranja zadataka i čitanja analiza mogu vas percipirati kao dobrog potencijalnog lidera kod poslodavca. 

Što još dodati u životopis (CV)? 

Dalje u nastavku možete ostaviti mjesto za nabrajanje certifikata ili tečajeva koje ste završili kao i sudjelovanje u raznim projektima. Iako mnogi smatraju da iskustvo u volontiranju nema nekog utjecaja kod odabira kandidata, vjerujte nam stavite u životopis svako iskustvo koje imate, a da ste nešto iz njega naučili. Svako iskustvo je zlata vrijedno.  

Na samom kraju, ukoliko imate, ostavite preporuke od prijašnjih poslodavaca i uključite njihov kontakt u životopis.  

Kako životopis treba izgledati? 

Izbjegavajte korištenje previše boja, velikih slova (caps lock) i gramatičkih pogrešaka jer za njih nema mjesta u profesionalnom životopisu. Idealno je da stane na jednu, najviše dvije stranice, bez pretrpanosti i neurednog izgleda. Dizajn mora biti jednostavan i formalan, pregledan i jednostavan za čitanje. Koristite najviše jednu do dvije boje i držite se jednog fonta, uz eventualno podebljavanje naslova ili povećanje veličine fonta kako biste istaknuli bitne dijelove. Minimalizam i jasnoća ključni su za ostavljanje dobrog prvog dojma. 

Prilagodite životopis za svaku poziciju na koju se prijavljujete, ako je to “univerzalno” za sve – to se vidi.  

Na kraju kada finalizirate svoj CV, preuzmite ga u PDF-u i na taj način ga šaljite u prijavama. Tako se dokument neće raspasti te se ništa neće izbrisati ni pomiješati. 

Slijedite ova pravila i savjete kod kreiranje budućeg životopisa i predstavite se kao pravi profesionalac. Sretno s novom prijavom za posao!  

 

Autor: Josipa Jurak

Kontaktirajte nas

Ostavite nam svoje podatke kako bismo vas u što kraćem periodu mogli kontaktirati.

Naš kontakt

Pročitajte također